Menu

Melatonine.nl Melatonine

Veelgestelde vragen

Bij melatonine.nl krijgen we geregeld vragen over ons producten of service. Om je sneller te helpen hebben wij de meest gestelde vragen hier onder gebundeld. Klik op de onderstaande "+"-tekens voor meer informatie over jouw vraag. Zit jouw vraag hier niet tussen, neem dan contact met ons op. Indien je een vraag hebt over een geneesmiddel, kun je ons bellen of mailen. Een gediplomeerde drogist of assistent drogist zal je dan zo snel mogelijk van een antwoord voorzien.

BESTELLEN EN LEVERING

Hoe kan ik een bestelling plaatsen?

Je kunt onze producten bestellen via de website. Je kunt een bestelling doen door naar het product te gaan, het aantal te kiezen en vervolgens het artikel in uw winkelwagentje te plaatsen.

Om de bestelling af te ronden kun je dit doen met een account of afrekenen als gast. Heb je al een account maar ben je nog niet ingelogd? Dan kan je bij het afrekenen alsnog inloggen.

Heb je nog geen account? Maak dan hier een account aan.

Wanneer ontvang ik mijn bestelling?

Je bestelling wordt via PostNL afgeleverd. Bestel je op werkdagen voor 16:00 uur en betaal je met iDEAL of creditcard? Dan wordt de bestelling dezelfde dag nog verzonden. Binnen Nederland duurt het maximaal 72 uur voordat je de bestelling ontvangt. Indien de levertijden afwijken, zul je hiervan op de hoogte gesteld worden via de website of via email. Je ontvangt een track & trace code in een mail vanuit melatonine.nl. indien de bezorger u niet thuis treft, laat deze een bericht achter hoe u het pakket vervolgens kunt ontvangen. Bestel je vanuit het buitenland? Dan kan het tot een week duren voordat je de bestelling in huis hebt.

Door drukte bij PostNL kan het zijn dat het langer duurt dat je pakket bezorgd wordt.

Wie bezorgt mijn bestelling?

Je bestelling wordt via PostNL afgeleverd.

Wat zijn de verzendkosten?

De verzendkosten bedragen in Nederland €2,- (tenzij er een korting van toepassing is).

Naar welke landen verzenden jullie?

Je online bestellingen van Melatonine kan je ook laten bezorgen in 16 verschillende landen binnen Europa.

Melatonine bezorgt in de volgende EU-landen:

  • Nederland
  • België
  • Denemarken
  • Duitsland
  • Finland
  • Frankrijk
  • Ierland
  • Italië
  • Liechtenstein
  • Luxemburg
  • Oostenrijk
  • Polen
  • Portugal
  • Spanje
  • Tsjechië
  • Verenigd Koninkrijk
  • Zweden


Voor een verzending naar het buitenland rekent Melatonine.nl hogere verzendkosten. Dit kan worden berekend in het winkelmandje op basis van de locatie.

Waar vind ik mijn factuur?

Als je een klantaccount hebt, kun je daar jouw factuur daar downloaden. Nadat je ingelogt bent, klik je in de linkerbalk op "mijn account" en vervolgens "mijn orders". Via "bekijk order" zie je de details van de orders. Rechtsboven kun je vervolgens de factuur printen.

Hoe wijzig ik mijn gegevens?

Het is mogelijk om je accountgegevens te wijzigen nadat je bent ingelogd.

Dit doe je door de volgende stappen te volgen:

  • Klik bovenaan de webpagina op ‘inloggen’ en log je in bij Melatonine.nl
  • Klik op het pijltje naast jouw naam bovenaan de website en kies daarna voor ‘mijn account’
  • Via ‘mijn account’ is het mogelijk om je accountinformatie en de adresgegevens wijzigen
Hoe kan ik betalen?

Je kunt betalen via Belfius, creditcard, iDEAL en Bancontact. Indien je betaalt via een banktransfer dan ontvang je van "[email protected]" een e-mail met een link naar een online betalingomgeving. Betaal via deze link. Na betaling leveren wij jouw bestelling uit. Heb je deze e-mail niet ontvangen, check dan je inbox met ongewenste berichten. Wellicht staat de betalingsemail daar. Voor meer informatie over de verschillende betaalmethoden neem je contact met ons op.

Belfius
Melatonine.nl biedt de mogelijkheid om je betaling te voldoen via Belfius betaalsysteem. Je betaalt veilig door middel van een Belfius Card Reader. Na je betaling ontvang je per mail een bevestiging van je geplaatste bestelling.

IDeal
Betalen met je eigen bankrekening is mogelijk wanneer je gebruik maakt van IDeal. Hiermee kan jij direct je aankoop direct online bij ons afrekenen. Je krijgt vervolgens per mail een bevestiging binnen van jouw bestelling.

Bancontact
Het is mogelijk om bij Melatonine.nl met Bancontact online af te rekenen. Dit was voorheen 'Mister cash'. Bancontact is de Belgische marktleider in elektronische betalingen.

Hoe kan ik een artikel retourneren?

U heeft het recht om binnen een termijn van 14 dagen na ontvangst zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. U kunt uw retour aanmelden op de volgende pagina: www.melatonine.nl/retouren

Veilige betaalomgeving van Melatonine

Melatonine maakt gebruik van een veilige SSL-verbinding. Dit kan je herkennen aan het 'slotje' in de browser. Op deze manier krijgen andere niet de kans om stiekem mee te kijken en maak jij gebruik van een beveiligde internetomgeving.

Hoe snel word ik terugbetaald na retourneren?

Zo snel mogelijk, uiterlijk binnen 14 dagen na herroeping, wordt het volledige aankoopbedrag,inclusief eventuele standaard verzendkosten voor de heenzending teruggestort. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of je hebt aangetoond dat je de goederen hebt teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.

GARANTIE

Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten

RETOUREN

U heeft het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop u of een door u aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. U kunt hiervoor gebruikmaken van het modelformulier voor herroeping, maar bent hiertoe niet verplicht. Het annuleren van een bestelling kunt u doen door onderstaand formulier in te vullen.

Download Modelformulier

Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om uw mededeling betreffende uw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken. Gevolgen van de herroeping Als u de overeenkomst herroept, ontvangt u alle betalingen die u tot op dat moment heeft gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van uw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van uw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Indien u slechts een deel van uw bestelling retour stuurt dan worden de kosten voor levering niet teruggestort. Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen u voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of u heeft aangetoond dat u de goederen heeft teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt. U dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop u het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons heeft medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen.

U bent op tijd als u de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken. melatonine.nl Sleep vergoed de kosten voor het retourneren van onze producten. Ons retouradres: Antwoordnummer 60153, 3060 VB, ROTTERDAM. U bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen. Voor het beoordelen van het product is het niet nodig om de verzegeling te verbreken. De producten zijn dan niet meer verkoopbaar, waardoor de waardevermindering 100 procent is.

KLACHTENPROCEDURE

Indien u een klacht heeft over onze producten of onze service, dan kunt u contact met ons opnemen via [email protected]. U krijgt van ons binnen 14 dagen na ontvangst van uw klacht een inhoudelijke reactie. Indien u niet tevreden bent met de afhandeling van uw klacht dan kunt u deze ook voorleggen aan Geschillencommissie via het Europees ODR Platform.

ACCOUNT

Hoe maak ik een account aan?

Er kan een account worden aangemaakt door voornaam, achternaam, e-mailadres en wachtwoord in te vullen. Via deze link maak je een account aan.

Hoe wijzig ik mijn gegevens?

Je kunt je gegevens aanpassen nadat je bent ingelogd. Ga in de header naar [INLOGGEN/NAAM] > Mijn account. Vanuit de footer kun je ook maar Mijn account. Hier kun je accountinformatie en de adresgegevens wijzigen.

Voorheen logde ik altijd in met mijn postcode, hoe kan ik nu inloggen?

Je kunt niet meer inloggen met enkel postcode en huisnummer. Maak een nieuw account aan.

NIEUWSBRIEF

De nieuwsbrief ontvangen?

Wil je op de hoogte blijven van ons nieuws? Meld je dan aan voor onze nieuwsbrief. Voor het afmelden van onze nieuwsbrief kan via de afmeldlink onder aan iedere email. Of door in te loggen in jouw account en bij nieuwsbrieven het vinkje uit te zetten.

ZAKELIJK

Zakelijk

Ben je een zakelijke klant en bestel je regelmatig melatonine bij ons, of wil je dit gaan doen? Mail ons om te kijken wat wij verder voor jou kunnen betekenen.

Accordion css+js